Dag 3 Van de grote stad, naar de rust van Maleisisch Borneo

9 februari 2017 - Kuching, Maleisië

We vliegen over een paar uur naar Kuching op Borneo. Dit is het eiland wat bij het schiereiland Maleisië hoort. Het andere gedeelte van Borneo is Indonesië, omdat we niet veel tijd meer hebben voor we naar het vliegveld moeten hebben we besloten om 's ochtends naar het zwembad te gaan. We wisten niet hoe het zwembad van ons hotel er uit zag, maar eenmaal boven aangekomen bleek het een infinity pool te zijn met super mooi uitzicht over heel Kuala Lumpur.

Na het wakker worden in het zwembad was het tijd om naar het vliegveld te gaan. We wilden eigenlijk met het openbaar vervoer maar in ons hotel zaten twee Argentijnen die ook die kant op moesten dus besloten we een taxi te delen omdat dit goedkoper was.

Na een korte vlucht kwamen we aan in Kuching. We hadden hier een hostel geboekt voor de eerste nacht. De eerste indruk van Kuching was dat het een totaal andere stad was dan Kuala Lumpur. Veel rustiger en minder westers. Na onze spullen in de kamer gelegd te hebben zijn we op pad gegaan. Het was ondertussen alweer avond en we kwamen uit op een gezellige boulevard vol met kraampjes en eettentjes. Na een heel stuk gelopen te hebben besloten we om bij een van de tentjes wat te gaan eten. Dit was nog een hele opgave want we snapte helemaal niks van de kaart. Toen het eten eenmaal op tafel stond schrokken we wel even. Het gerecht wat Maria had besteld was op dus hadden ze er zelf maar wat anders van gemaakt, er lag een keihard gebakken vis (waarschijnlijk uit de rivier waar we naast zaten) en een hoopje rijst met sambal op het bord. Gelukkig was dat van Jennifer wel lekker.

Op de terugweg naar het hostel hebben we nog een regenboog spekkoek gehaald (suuuuper lekker!). Voor het slapen gaan dachten we nog even een lekkere douche te nemen in het hostel maar helaas was het water op midden in dat Jennifer aan het douchen was, morgen weer een kans dus.

Het hostel waar we verbleven was van 2 hele lieve vrouwen waar door het meteen een beetje als thuis voelde. Iedereen was erg open en in voor een praatje in de "woonkamer" die helemaal gemaakt was van pallets, omdat het zo beviel hier hebben we besloten hier alle dagen in Kuching te verblijven.