Dag 11 Melaka

17 februari 2017 - Melaka, Maleisië

Eindelijk is een dagje om een 'normale' wekker te kunnen zetten, want onze vlucht ging pas 11 uur.

Vandaag gaan we het eiland Borneo verlaten voor het vaste land, ook wel het schiereiland van Maleisië genoemd.

Omdat we zo gewend zijn om laat op het vliegveld te komen, waren we even vergeten dat we dit keer wel onze backpack in moesten checken, en deze sluit een uur voor de vlucht. Natuurlijk waren we later dan dat en daarom konden we in eerste instantie onze backpack niet meer inchecken. (Stress stress stress) vervolgens moesten we in een mega lange slome rij staan, maar de tijd tikte door. Onderhand was het al tijd om te boarden, en onze backpacks waren nogsteeds niet ingecheckt, uiteindelijk konden ze toch nog mee, maar we moesten nog door immigration en de douane, bij de immigratie kwam een of andere hoge piet van de douane met ons praten, waar we eigenlijk geen tijd voor hadden maarja je kan niet zomaar weglopen en het was eigenlijk best gezellig haha.

Ondertussen hadden we nog niet ontbeten dus hadden we snel weer pannekoeken en muffins gehaald bij de mac, om nog even snel bij de gate op te eten, omdat je op deze vluchten geen eigen eten mee mag nemen. Bij de gate moesten we gelijk het vliegtuig in want blijkbaar hadden we 'hotseats', tot nu toe weten we nogsteeds niet wat er zo premium was aan deze stoelen, want ze zagen er net zo uit als derest. Al met al heel stiekem onze pannenkoeken en muffins opgegeten in het vliegtuig.

Aangekomen op het mega vliegveld van Kuala Lumpur, moesten we snel de bus hebben die een kwartier later ging en waarvoor we nog geen tickets hadden. Half rennend door de AirPort gevonden wat we moesten en gelukkig de bus gehaald naar Melaka.

Eenmaal in Melaka, was de eerste indruk : chinezen en Koreanen. Heel veel chinezen en Koreanen. Al snel vonden we een leuk guesthouse, genaamd Heerenhouse. Afgeleid van het Nederlandse woord 'herenhuis', Melaka is een oud stadje met veel Nederlandse invloeden, zo staat er een molen midden op Dutch Square, waar ook het StadHuys staat. Dutch Square staat helemaal vol met een soort van 'tuktuks' in verschillende thema's van Frozen tot Minions en Pokemons, met veel lampjes en muziek. Tuktuks

Verderop ligt Chinatown, een straat vol met versieringen van het Chinese Nieuwe Jaar, en vol met kraampjes met leuke rotzooi en eten, hier hebben we ons erg kunnen vermaken. Zo hebben we naar een gare karaoke show gekeken van oude mensen terwijl we genoten van een loempia en een fruitshake. Na alles wel een beetje gezien te hebben en nogal moe te zijn van al het reizen, doen we nog een laatste drankje bij het HardRock café, en gaan we lekker slapen.

Dutch SquareNight marketMolenIMG_6986