Dag 4 Damai Beach

10 februari 2017 - Kuching, Maleisië

De eerste volle dag in Kuching begon en we waren al vroeg uit de veren om te ontbijten in ons hostel. We waren eerlijk gezegd nog nooit zo blij geweest met toast met jam en pindakaas. We besloten om een rustig dagje in Kuching te blijven en de stad te verkennen, voor de volgende dag hadden we bij een lokale tourorganisatie een tour geboekt naar de Wind en Fairy caves. Vervolgens gingen we op zoek naar nieuwe sandaaltjes voor Jennifer, want de eerste dag waren haar nieuwe sandaaltjes al kapot gegaan (ja, we hadden ook zoveel gelopen) deze zoektocht eindigde in een hele lange wandeling door het stadje met als resultaat geen nieuwe schoenen. Gelukkig heeft Maria 4 paar schoenen meegenomen (-__-) en kon Jennifer die dus aan.

IMG_6166IMG_6169

Vervolgens zagen we ergens dat er een shuttle bus ging naar het strand dus zijn we naar Damai Beach gegaan. We waren de enige in het busje en konden dus lekker lullen met de chauffeur. Eenmaal daar aangekomen besloten we eerst uitgebreid te gaan eten bij een bar genaamd Escobar (malparidooo) na uitgebreid gegeten te hebben met uitzicht op het strand, was het tegen die tijd al vloed geworden en was het niet meer mogelijk om het strand op te komen (heel typisch weer) maar gelukkig gaan we nog genoeg stranden zien de aankomende weken.

IMG_6183IMG_6013

Omdat we nog ongeveer 3 uur moesten wachten tot onze chauffeur terugkwam, hebben we de hele middag gechillt bij de zelfde bar. Toen het tijd was om terug te gaan, bleek het zoontje van de chauffeur ook mee terug te gaan naar Kuching. Het jongetje wilde erg graag met ons op de foto (zie foto hieronder). Tijdens de rit haalde hij ook zijn vrouw op en vervolgde ons rit naar Kuching. Op de terugweg zagen we dat het jongetje de foto van ons op Facebook zette, dit was best grappig alsof we een soort van beroemd zijn. Daar aangekomen hadden we nog even gewandeld en de dag afgesloten in een café.

IMG_6235