Dag 7 Een week op reis

13 februari 2017 - Kota Kinabalu, Maleisië

Vandaag zijn we al weer een week onderweg, de tijd gaat echt supersnel, maar we hebben het heel erg naar ons zin met ze twee.

Omdat we in Sandakan niet naar de eilanden kunnen, besloten we om hier in Kota Kinabalu te gaan eiland hoppen. We werden in een klein motorbootje gepropt met een verplicht reddingsvest aan en gingen naar het eerste eiland: Sapi. De eerste indruk van het eiland was dat het hier erg druk en toeristisch was. Maar als je de mensenmassa's wegdacht, was het echt een paradijs. Witte stranden en een helder blauwe zee. Na wat gerelaxt, geslapen en gezwommen te hebben werden we weer opgehaald door het motorbootje om naar het volgende eiland, Manukan te gaan.

IMG_6287IMG_6236IMG_6215

Dit eiland was een stuk groter en rustiger. Na een stukje lopen hadden we een mooi stil strand gevonden. Ook hier hebben we de hele middag lekker van de zon en het uitzicht genoten.

Op Manukan hebben we erg veel mooie tropische vissen gezien. Sommige met alle kleuren van de regenboog en een vis met zebra print. Helaas hebben we Dory niet gevonden.

Aan het einde van de middag was het tijd om weer naar Kota Kinabalu te gaan. Het was inmiddels een stuk harder gaan waaien en dit was vooral te merken op de boot. we kwamen dan ook zeiknat weer uit het bootje. Ook kwamen we er achter dat we nogal verbrand waren dus als troost maar een pizza gaan eten bij de Italiaan wat echt verrassend goed smaakte!

'S avonds laat besloten we toch maar een vlucht naar Sandakan te boeken voor de volgende ochtend. Na alle verschillende verhalen durfden we dit wel aan en we wilden toch ook graag een hoop dingen zien daar. Dit was een hele klus door de WiFi die ons steeds in de steek liet maar het is uiteindelijk wel gelukt. Tas inpakken en nog even wat nachtrust pakken want we vliegen weer om 06.30