Dag 2 Massatoerist uithangen in Kuala Lumpur

8 februari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na wat moeite met opstaan (lekker gesnoozed) begon de zoektocht naar openbaar vervoer naar de batu caves. Na honderd verschillende kanten te zijn opgestuurd, eindelijk een taxi chauffeur gevonden te hebben die ons voor minder dan een euro naar een trein/tram/Randstadrail (we weten niet wat het was) direct naar de Batu caves bracht. Blijkbaar was er op deze dag een feestdag voor de hindoes en kon je er met de taxi niet komen. Eenmaal bij de batu caves aangekomen, was er veel muziek en feest rondom deze tempels. We wilden graag de tempels in, maar hadden nog een korte broek aan en aangezien het netjes is om je benen te bedekken zijn we op zoek gegaan naar een sarong.. 100 marktkraampjes verder hadden we eindelijk iets gevonden wat op een sarong leek. Dit was gelijk onze eerste ervaring met oplichting, we hebben er 80 ringgit voor moeten betalen (omgerekend ongeveer 20 euro) en wanneer ze deze bij ons omdeed nog eens 5 euro.. maar goed de marktmensjes konden er iniedergeval erg hard om lachen.

Jennifer met sarongMaria in sarong
Omgekleed en al konden we opweg naar de tempels. Zoals je ziet was het legday vandaag (Maria blij, Jennifer minder blij) in deze tempel werden allemaal rituelen gehouden omdat het dus een speciale feestdag was, dit was erg bijzonder om te zien. Na wat rondgelopen te hebben en nadat Jennifer de lelijkste hennatattoo ever had laten zetten.. (2x opgelicht dus) Henna tattoo zettenwas het tijd om het centrum van Kuala Lumpur te verkennen. Batu Caves

Op met het openbaar vervoer bewapend met de selfiestick naar alle toeristische trekpleisters, om lekker even een dagje de massatoerist uit te hangen. Éen van de dingen wat het vetst was, was de Menara tower. Dit is een gebouw waar je allemaal toeristische onzin kan doen, voor veel te veel geld, maar toch wilde we graag het uitzicht zien vanaf deze gigantische toren. Eenmaal helemaal boven was het uitzicht geweldig, en zoals je op de foto kan zien hebben we onze hoogtevrees overwonnen door in een box te gaan staan wat helemaal van glas was gemaakt.

Manara Tower

Na deze ervaring besloten we sportief te gaan doen en te gaan lopen naar de Petronas Towers.. we zagen de torensconstant tussen alle gebouwen door maar ze bleken toch verder weg dan gedacht (surprise). Na heel wat kutten met de camera's is het gelukt om ons samen met deze mega grote torens op de foto te krijgen, want ja is toch een must als massatoerist voor een dag.

Maria voor de Petronas TowersJennifer voor de Petronas Towers

Na al dat lopen, hadden we toch wel honger gekregen, dus na veel lopen weer met de tram/metro/trein/Randstadrail naar Chinatown gegaan. Dit deel van de stad is erg populair onder backpackers, dus we dachten hier wel lekker te eten. Eenmaal besteld bij een random restaurantje, blijkt het toch wel is handig te zijn om de mentaliteit te hebben 'wat de boer niet kent, dat vreet ie niet' want ja Jennifer had weer wat uitgekozen wat erg Aziatisch en lekker klonk, maar bleek het smerigste ever te zijn, maar goed blijven lachen en doen alsof het allemaal heeeeeel lekker is. Het hoort er bij.

Foood!

Daarna lekker naar het hotel en nog wat cakejes gegeten van de 7/11 (ons dagelijks ontbijt), lekker slapen want de volgende dag zouden we weer de hele dag gaan reizen.